آیت الله خامنه ای با حل نظامی مساله سال 88 مخالفت کردند
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۳۲۶۷
به گزارش صدای ایران، امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روز نهم دی از روزهای خدا و ایامالله است، گفت: هم خودش یومالله است و هم تجدید خاطره ایام انقلاب، روزهای طلایی ۱۹ دی قم ، ۲۲ بهمن ۵۷ و سایر روزهایی که انقلاب را نجات داد و پیروزی ایمان را به ثبت رساند را یادآور میشود.
حجت الاسلام صدیقی در خطبههای این هفته نمازجمعه تهران اظهار کرد: آنچه مفید است عقل میگوید آن را به دست بیار و آنچه مضر است عقل میگوید نزدیک نشو.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: ببینید این خطرات سیاسی و سلامتی و امثال آن وجود دارد. ببینید چه قدر از دوستانمان بیماری پیدا کردند، اما ما سالم هستیم. آدمی که نمی داند کی سرطان گرفتارش می کند و کی بلا سراغش می آید نباید به پناهگاه برود که قبل از حادثه چارهی او باشد؟
امام جمعه تهران گفت: حضرت امیر(ع) فرمودند بلا در زندگی موج میزند. دیروز شخصی قائم مقام وزیر و مدیر کل بوده، امروز در زندان است. خبر میرسد که فلانی هم مشکل داشته و سراغش را باید از زندان گرفت. اینها بلا است و برای همه پیشبینی نشده در کمین است. چه طور گرفتار این خطرها نشویم ؟ امیر المومنین می فرمایند که به سنگر دعا و نیایش پناهنده شوید.
وی افزود: منافع محتمل هم همینطور است. هیچ کسی پیشبینیی نمیکرد حُر که امروز امام حسین(ع) را در صحرای سوزان گرفتار کرد، فردا قربانی مقبولش شود. ما هر لحظه در معرض خطر هستیم. آنی خداوند از ما غافل شوند هرچه داریم از دست میرود. خودتان و خانواده تان را به خدا بسپارید. دعا عقلا و شرعا واجب است. نماز پناهگاه است و خود خدا این پناهگاه را به ما معرفی کرده است.
صدیقی سپس در ادامه سخنانش و در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته تهران نیز گفت: روز نهم دی از روزهای خدا است. ایامالله است. هم خودش یومالله است و هم تجدید خاطره ایام انقلاب، روزهای طلایی ۱۹ دی قم ، ۲۲ بهمن ۵۷ و سایر روزهایی که انقلاب را نجات داد و پیروزی ایمان را به ثبت رساند را یادآور میشود.
وی ادامه داد: هشت ماه بود با نقشهای در سطح وسیع، دنیا در راس آن آمریکا و غده سرطانی اسرائیل دست به دست هم دادند؛ سال ها نقشه کشیده بودند و به دست کسانی پایان نظام اسلامی را پیشبینی کرده بودند که بعضی از آن ها از اعتبار امام و ولایت شهرت پیدا کرده بودند. از درسهای بزرگ تاریخ است که آن ها آتش فتنه را روشن کردند و برای براندازی نظام از هیچچیزی کوتاه نکردند. شبها ندای الله اکبر سر دادند، شرارت ایجاد کردند و برای به هم ریختن از همه چیز استفاده کردند.
امام جمعه تهران گفت: این سکان دار کشتی انقلاب، این رهبر حکیم و الهی که هم قلبش وصل بود و هم پروردگار به او سعه صدر و عاطفه بلندی دادند حاضر نشدند مشکل را نظامی حل کنند؛ بلکه منتظر بصیرت بودند. مخالفین را به حضور پذیرفتند. حرف هرکسی را که شبهه داشت مستقیما در حضور نایب الزمان خودش مطرح شد.
وی افزود: اتمام حجت از محل او انجام شد، اما دست بردار نبودند. شب و روز مردم تهران آرامش نداشتند. بازار در آرامش نبود و همه امور مختل بود. مجامع اقتصادی در ناامنی نمی توانستند کار خود را انجام دهند. اما سلاحی که آمریکا، فرانسه، انگلیس و صهیونیست ها را رسوا کرد و نقشههای طولانی مدتشان را نقش بر آب کرد؛ معجزه حضور بصیرت و میثاق مردم با نایب امام زمان (عج) و تجدید بیعت با رهبرمان بود. این حضور مردم جوشش خون حسین (ع)بود که در عاشورا به حضرتش جسارت شد. مردم خون امام حسین(ع) را در رگ هایشان احساس کردند و با حضور خودجوش زمینه ای برای فتنه و فتنه گر باقی نماند. امام زمان(عج) خشنود شد، شهدا راضی شدند، رهبری سربلند شد و آتش فتنه با سرافکندگی فتنه گران خاموش شد.
صدیقی اظهار کرد: افرادی که پرچم فتنه دستشان بود، پرچم از آن ها گرفته شد، اما فتنه از بین نرفته است و دنبال این هستند از هر فرصتی استفاده کنند که مردم انقلاب را از انقلاب باز بدارند. جریان برجام و FATF یکی دیگر از حلقه هایی است که اصرار بر آن وجود دارد.
وی ادامه داد: با برجام سفره مردم کوچک تر شد و گرانی ها سیر سعودی پیدا کرد و در مدت کوتاهی مردم سخت ترین ها را چشیدند. در این میان مسئله بنزین و گرفتن حق دهکهای ضعیف جامعه از دهک های مرفه جامعه در مسائل سوخت نیز بود. اصل قضیه هم قانون بود هم به عهده دولت بود؛ اما متاسفانه در اثر عدم توجیه، تبیین و شناخت درست از ملت مشکلاتی ایجاد شد. مردمی که هشت سال جنگ را با زندگی فقیرانه اداره کردند و خودشان را بدهکار امام حسین(ع) و ولایت می دانند را نشناختند.
صدیقی گفت: روشنگری نکردند، نخبگان را توجیه نکردند، اساس قضیه را به مراجع تقلید منتقل نکردند و مردم را دچار شک کردند. مردم از لحاظ معیشت دچار سختی هستند. بیکاری، نوسان ارز، سقوط پول ملی، بالا رفتن اعتبار دشمن همه فشارهایی است که کمر مردم را خم می کند و مردم در مقام گرفتن حق خودشان به خیابان آمدند. تا دیدند بلندگوی اسلام از حلقوم نایبش بیرون آمد، که صفشان را از اغتشاشگران جداکنند این کار را کردند. چه مردم شریف و متدینی . این ها همان مردم سال۵۷ هستند. من این ایمان بصیرت ودشمن شناسی را به امام زمان(عج) هم تبریک می گویم .
وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به بودجه سال ۹۹ تاکید کرد که باید این بودجه بر اساس اقتصاد مقاومتی اصلاح شود.
صدیقی گفت: رهبر گفتند بودجه سال ۹۸ را اصلاح کنید نه دولت و نه مجلس اهتمامی نداشتند. بودجه ۹۹ هم همین است. همین مسئله بودجه و برنامه دقیق مملکت در خزانه در این مرحله باید درنظر گرفته شود. باید اقتصاد مقاومتی محور طرح بودجه قرار می گرفت؛ متاسفانه این کار نشده است. ۷۵ درصد بودجه دولت را شرکت های دولتی که زیاندهی قابل ملاحظه دارند به خود اختصاص دادند . نتیجه اش شد بودجه نظامی و امنیتی و تحقیقی، آموزش و پرورش و حمایت از دهک های نیازمند در این بودجه دیده نشده است. امیدواریم مجلس بتواند در این زمینه گام هایی بردارد.
منبع: صدای ایران
کلیدواژه: آیت الله خامنه ای سال 88 امام جمعه تهران صدیقی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
خنثیسازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
امام صادق علیهالسلام ضمن آنکه بحث و درسهایی در زمینههای مختلف علمی، معرفتی، فقهی و فلسفی با شاگردان خویش داشتند، فصل جداگانهای را به صورت مستقیم به موضوع مهدویت اختصاص دادند تا از فتنهای عظیم جلوگیری کنند. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عصر امام صادق علیهالسلام یکی از پر تنشترین و پر هیاهوترین دوران تاریخ اسلام محسوب میشود. وجود مکاتب مختلف فکری، تنشهای سیاسی بین حکام بنی امیه و بنی العباس، و همچنین محصوریت و مظلومیت شیعیان به دلیل بروز اختناقات سیاسی ـ امنیتی بخشی از مسائل مربوط به آن دوران است.
در این بین آنچه که سبب بروز رخنه و فتنهای عمیق برای ضربه زدن به جریان تمدنی دین مبین اسلام بود، رویش مدعیان دروغین مهدویت بود که اتفاقاً از دل جریان عباسیان بر آمد؛ زیرا آنها برای مشروعیتبخشی به خلافت خود و جلب رأی عمومی، دست به جعل و تحریف روایات زدند و بر خلاف روایات صحیحی که نسل مهدی(عج) را به پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین میرسانند، روایاتی جعل کردند که امام زمان عجل الله تعالی فرجه را از نسل عباس، عموی پیامبر معرفی میکرد، از جمله این روایات، حدیث خُزاعی است که گفت المَهدیُّ مِن وُلدِ العَباس؛ مهدی از فرزند عباس است.
افزون بر اینکه فضای فکری و جوّ قالب بر مردم در سالهای پایانی حکومت بنیامیه به قدری ملتهب و مناسب قیام بود که افراد مختلف به امید رهایی از حکومت ظالمانه و غاصبانه بنیامیه دست به قیامهای متعددی زدند که در این بین موضوع جانشینی یکی از خاندان رسول خدا به عنوان مهدی (عج) از جایگاه ویژهای برخوردار بود؛ از مهمترین این قیامها میتوان به قیام زید بن علی، قیام معاویه طالبی، قیام خراسانیان و قیام نفس زکیه اشاره کرد.
تعمیق باورهای مهدویت و مبارزه با مدعیان دروغین در سیره امام صادق(ع)در چنین شرایطی است که امام صادق علیهالسلام ضمن آنکه بحث و درسهایی در زمینههای مختلف علمی، معرفتی، فقهی و فلسفی با شاگردان خویش داشتند، فصل جداگانهای را به صورت مستقیم به موضوع مهدویت اختصاص دادند. در این راستا احادیث متعددی را درباره موضوع مهدویت بیان فرمود تا از تحریف واقعیت جلوگیری شود. از یک سو به بیان شکل و شمایل و نام امام زمان و انتساب ایشان به خاندان رسول خدا صلی الله علیه و آله میپرداختند تا مهدی واقعی از مهدی دروغین شناخته شود و از دیگر سو به زمان ولادت آن حضرت در آینده اشاره میکردند تا جایگاه مدعیان دروغین مهدویت را متزلزل کنند و از طرفی، به تبیین عصر غیبت و دوران آخرالزمان میپرداختند تا نشان دهند هنوز زمان زیادی تا ظهور آن دوران باقی مانده است. دستهای از روایات هم خاصّ شیعیان برای مواجهه صحیح با جریان مهدویت و فتنههای آخرالزمان و ارائه تبیین صحیح نسبت به عصر غیبت، دوران قیام امام و عصر ظهور بود.
عبرتی آخرالزمانی از تاریخ امام صادق (ع) / چرا خداوند به دولتها فرصت حکومت میدهد؟در ادامه سه نمونه از این احادیث را میخوانیم:
امام صادق علیه السلام درباره خصوصیتهای ظاهری امام عصر عجل الله تعالی فرجه فرمود: «لَیْسَ بِالطَّوِیلِ الشَّامِخِ وَ لَا بِالْقَصِیرِ اللَّازِقِ بَلْ مَرْبُوعُ الْقَامَةِ مُدَوَّرُ الْهَامَةِ وَاسِعُ الصَّدْرِ صَلْتُ الْجَبِینِ مَقْرُونُ الْحَاجِبَینِ عَلَی خَدِّهِ الْاَیْمَنِ خَالٌ کَاَنَّهُ فُتَاتُ الْمِسْکِ عَلَی رَضْراضَةِ الْعَنْبَرِ؛ دراز قامت متکبر و کوتاه قامت چسبیده [به زمین کوتوله] نیست، بلکه میان قامت است، سیمایی گرد، سینهای فراخ، پیشانی ای باز و ابروانی به هم رسیده دارد و خالی بر گونه راست اوست، چون دانه مشک که بر قطعه عنبر ساییده شده است.»
همچنین در روایتی دیگر درباره لزوم وجود حجت خدا در زمین و ضرورت ملازمت با او فرمود «مَا تَرَکَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الْأَرْضَ بِغَیْرِ إِمَامٍ قَطُّ مُنْذُ قُبِضَ آدَمُ ع یَهْتَدِی بِهِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هُوَ الْحُجَّةُ عَلَى الْعِبَادِ مَنْ تَرَکَهُ ضَلَّ وَ مَنْ لَزِمَهُ نَجَا حَقّاً عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ؛ خدای عزوجل از آن زمان که حضرت آدم (ع) از دنیا رفت، هرگز زمین را بدون امام رها نکرد، تا مردم به واسطۀ او به سوی خدای عزوجل هدایت شوند و امام، حجت بر بندگان است، کسی که از او دست بردارد، گمراه شده و آنکسی که ملازم او باشد، رهایی یافته است، این حقی است بر خدای عزوجل.» (کمال الدین و تمام النعمة (شیخ صدوق) ج1، ص221)
یا در یک روایت با موضوع ارائه تبیین رفتاری در دوران غیبت امام فرمود: «مَا أَحْسَنَ الصَّبْرَ وَ انْتِظَارَ الْفَرَجِ ... َ فَعَلَیْکُمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّهُ إِنَّمَا یَجِیءُ الْفَرَجُ عَلَى الْیَأْس»؛ یعنی چقدر صبر همراه با انتظار فرج خوب و زیباست ... بر شما باد بر صبر کردن. جز این نیست که فرج (قائم) در هنگام ناامیدی فرا میرسد.» (کمال الدین و تمام النعمة، ج2، ص645)
تمام این دست از احادیث تنها گوشهای از اقدامات آشکار امام در راستای مهدویت و امر ظهور بود که همین امر سبب شد تا شیعیان به فتنه نیفتند و از مسیر حقیقی منحرف نشوند؛ چرا که هرگونه انحراف در شیعیان عصر امام، مساوی بود با انحراف شیعیانی که بناست در عصر غیبت با همان احادیث رسیده از صحابه و یاران عترت در زمینه فقه آل محمد صلی الله علیه و آله و معارف بر حق ایشان، عصر غیبت را با کمترین آسیب سپری کنند.
یادداشت: سعید شیری
انتهایپیام/